5 maj 2013

Välkommen magnolia!


Äntligen har jag fått min Leonard Messel. I flera år har jag längtat. Varje vår har jag gått och spanat och sniffat i Enköpings parker. Någon gång ska han få flytta hem till mig, har jag tänkt. Jag har dock inte hittat en optimal plats för honom.  Tills för några dagar sedan:

Ett spontaninfall ledde till en ny rabatt. Plötsligt hade jag en optimal plats för honom! Eftersom jag inte köpte torvblocken hade jag ju typ TJÄNAT 1 400 kr. Då hade jag ju råd att slå till direkt;-).

Visst är han vacker?

Han har stått på altanen några dagar i väntan på att det ska sluta blåsa.


Där har han haft det varmt och gott och fler knoppar har slagit ut.

Idag har han dock fått hamna på sin rätta plats


och jag hoppas att han kommer att trivas förträffligt!

Hej hopp!

1 kommentar:

  1. Så jag känner igen mig men min förälskelse heter Merrill istället för Messel :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)