12 maj 2013

Odlarkomihåg

Nu gäller det att dokumentera det jag sår för att inte glömma. Förra året råkade jag rensa bort solrosorna, i tron att det var ogräs. Det ska inte hända igen. I helgen har jag satt


potatis i de två högre pallkragarna. Gourmandine till vänster och Cerisa till höger.
I den främre vänstra låga pallkragen satte jag vitlök i höstas. I den högra hamnade sockerärt Shiraz i mitten och ringblommor (Daisy Form mix från Rara växter) runt om. I mitten av de fyra pallkragarna står tre bambustörar, där satte jag luktärt (Melody Red från Rara växter). I den främre rabatten växer jordgubbar. Mot bambustörarna satte jag solros (Strawberry Blond från Rara växter).


Mot spaljen vid stenterassen hamnade luktärt (Soft Pastels från Rara växter). Förhoppningsvis kommer det att se ut så här snart!


I beställningen följde det med två bonusfröer:


På stenterassen ska luktärten "Yellow & Mauve" från Rara växter få samsas med vindruvan.


I örtagården ska pionvallmon "Purple Paeonly" få stoltsera.

När jag kollar igenom bloggen från förra året, ser jag att jag är betydligt senare med att få allt i jorden. Ja ja, så är det.  Jag lovar i alla fall att kolla igenom detta inlägg innan jag ger mig ut på det stora rensarstråt.

Hej hopp!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)