1 maj 2013

En helt vanlig dag



Hm, det här hörnet är platsen som Gud glömde.Vintergrönan tar över allt och blåbärsbusken jag köpte förra våren är helt intrasslad och ska jag vara ärlig har jag glömt bort att jag satte den där.

Jag vet! De har halva priset på blåbärsbuskar nu. Jag gräver en rabatt runt stenen, vänder grässvålen (läs sliter loss vintergrönan) köper två blåbärsplantor till  och ramar in med torvblock!
Strutbräken, påskliljor, vitsippor, blåsippor, gullvivor.......det blir snyggt!


Någon timme senare:
 Klart!
Mot plantskolan. 20 torvblock behöver jag.
10 min senare: 
Va! 
70 kr st! 
1 400 spänn!
 För en spontanidé så där bara.
No way!

I bilen på vägen hem:
Jag vet!
Jag har ju en massa marksten som jag fått av en vänlig granne!


Några timmar senare:
Klart!
Inte som jag tänkte,
men ganska bra ändå!


5 minuter senare:
Jag vet!
Det här är ju en perfekt plats för en magnolia!

Ja, som sagt
en helt vanlig dag.

Hej hopp!















2 kommentarer:

  1. Hm, känner igen det här :-) Fint blev det hur som helst och en magnolia är aldrig fel.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Haha, visst är det en heelt vanlig dag! :D
    Tur att du hade ett man-tager-vad-man-haver-lager när torvblocken var så dyra!
    Jag har en utmaning till dig inne hos mig. Hoppas att du vill vara med! =)
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)